Höyhenet

muistojen höyhenissä
on tuskaa

Katsellen höyheniä
näet paljon mustaa

Tiiraten lähempää
on myös valkeaa

Ei kaikki niin pahaa
joskus jotain hyvää.

Luit tarinan tytöstä
ja pojasta sun sulista.
Itket taas ja makaat maassa

Hyppää sateeseen se sulat
puhdistaa, anna tuulen kuivattaa.

Anna tuulen hyväillä ja nouse
sen matkaan. >


12.01.2006

 

Ihmeiden aika

ihmeiden aika ei ole ohi
miksei ihmiset sitä aina
tohi myöntää
et ihmeitä tapahtuu
milloin nekin ihmiset havahtuu
et nyt tosissaan jotain tapahtuu.

Eilen kuoli sun tuttu
tää on monelle tuttu juttu
mut tiedäthän minne hän menee
tutuilleen nyt siellä jossain juttelee.

Joku saattaa olla käynyt tuolla
taivaanrannan tuolla puolen.
Nyt hän saa meille siitä kertoa
ja paikkaa ylistää.

Pulistaan ja poristaan yhdessä
siitä, Ihmeitä Tapahtuu
mikään ei ole sattumaa
vahinkoja ei satu koskaan.

Kaikki on Jumalan tahtoa
kaikki on kirjattu isoon kirjaan.
Siihen kultaiseen kirjaan jossa on hopea teksti.

Siellä Siionissa hän meitä odottaa
siellä ei ole aikaa. Aika on vain meillä
pian mekin saamme olla siellä.

Toivon näkeväni myös sinut siellä.


08.12.2005

 

-unhola-

Liikkuessani puiston puiden
katveessa.

Näen sinut silmieni
katseessa.

Usva kiipeää suolta
ja peittää alleen
koko tämän maan.

Se auttaa silmiänikin
sumentumaan, peittelemään

sinut mieleni
unholaan.>


24.11.2005

 

sylje!!

sylje, sylje
kaikki ulos vain.
on sullakin joskus oikeus
sylkeä.

otat vastaan kaiken paskan
pura säkin joskus unoha muut

ja sylje sylje...

SYLJE!>


10.11.2005

 

pelkään

Mä pelkään
menettäväni mulle
rakkaan ihmisen.

se on mulle kuin, pikkuveli
vaikka eihän se sitä tiedä.

Mä pelkään et sille sattuu jotain.

En uskaltanut vielä eilen myöntää
sitä itsellenikään.

Mä itken lähes joka ilta,
rukoilen taivaan isää että,
hän pitäis pienestä hyvää

huolta.>


13.10.2005

 

kadottaa

rakastan en sitä
takas saa. aina kun löydän
jotain vakavaa.

Onneni ottaa
mitä onneni antaa.

Mä menetin rakkaan
menetys ottaa, menetys kadottaa

Mä menetin kaiken
>


13.10.2005



rakastan

rakastan sinua
nyt ja aina.

rakastan sinua,
itken vuoksesi.

rakastan sinua
juoksen tähtesi.

rakastan sinua
en voi irti päästää.

rakastan sinua
nyt ja ikuisesti>


11.10.2005

 

askel

ujeltaa pilli
nuoren metsästäjän.

Matkustaa villi
vanhan kerääjän.

Aika on loppumaisillaan
tällä elämän vaikealla
taipaleella.

Vaikkakin joskus
tuntuu ettei se koskaan
tule päätökseen.

Huomaat kuitenkin
tulleesi loppuun.

Kun askeleesi hidastuu
askel askeleelta
vaivut ikuiseen


uneen>


22.09.2005

 

laulutunnit

on se mukavaa kuunnella
kun toiset jaksaa vanhanakin
laulaa lastenlauluja.

itsellä kun ei ole pokkaa
luulee vain olevansa nolo

ajattelen siis vain voi tuota
poloista kun se laulaa vain
poroista. >



09.09.2005





talsin pitkin hiekkatietä,
ajattelematta niitänäitä.

en jaksa keskittyä vaan
velttoksi horjahdan.
ajatukset harhailee,
pitää päästä
nukkumaan.

Liikaa uutta, kun
vanhakin painaa vielä
päälle.

Ei jaksa muistaa
hän korvaani unessa
kuiskaa, "ei hätää perhoinen,
kyl kaikki vielä hyväksi kääntyy"

kunpa vaan jaksais uskoo...>



07.09.2005



tomua

niin päivä jo yötä odottaa
hän rahansa kadottaa.

etsii, etsii muttei löydä
etsimäänsä.

katoaa maailman tomuun
tahtoo herätä,
vaan ei onnistu>


06.09.2005



on jossain parempi maa
jossain tuolla,
Sinikarhu asustaa
ja ,
mettä tarpeekseensa juoda
saa.>

26.08.2005

 

 

silmät kosteat

kasvot kosteat,
itkettyneet katsoo
maailmaa.

Silmät nuo viheriät,
vilkuilee pilke,
kulmissaan.

on hassua katsoa maailmaa,
kostein, nauravin silmin.

Jotain ihanaa taas tapahtui, silti
kaduit tekemisiäs.

niin jokainen päivä
on, toivoa täynnä.>


18.08.2005

 

tuulessa

tuulessa vaeltaa,
leijailee viitta.
kalliolta kurkistaa,
matka on pitkä.

On yksinäisen hyvä olla,
tuulessa luonossa.
taivaanrannassa,
kurkottelemassa.

joskus pienen pieni,
itää kipinä toivon.


17.08.2005

 

 

laivat lähtee

laiva lähtee
sen mukana myös minä.
vaikka itää suonessani
toivon jyvä.

ole minulle niin hyvä
päästä pois,
tästä paikasta ja
anna mennä.

tulen kyllä joskus,
älä huoli en unohda
sinua.

vaan laivalla lähden ja
lentäen tulen luokses uudestaa.>


17.08.2005

 

 

kävelin hiljaa varjois
matkaani tein ympäri kauppoi
tuli mua vastaan herra hyvä.

niin komea ja
yksinäinen kuin minä.
jäin perääs katsomaan
muuta en huomannutkaan.

ravasin edes takaisin ja
samaan kauppaan taas menin,
siellä taas sinut sain
kohdata.

jäit mieleeni pieneen, suureen
maailmaani. Sua kannan mielessäni
kaiketi iäti..>

11.07.2005

 

digiäkö?

muhaha naurat päin naamaa
silti oon tosissaa kävelet kuin robo
konsanaa. puhelin piippaa
autonratissa hynttyyt synttää

ja painat nappii vastaamaan ryhdyt
ajatukset kasaamaan et pysty
kuuluu rysk ja räks

se siitä sitten elimmä elämän tälläisen
eikai se puhelin maailma nyt loppunut
kai jossain on kelaus nappikin?>


07.07.2005

 

IKÄVÄ!!

ikävä se mua piinaa
ikävä se mua repii
ikävä se satuttaa
en jaksais itkeä enää

yö unet parantaa surut aamuun asti
valon tullessa maailmaan ja silmäluomien alta
kurkistaessaan suru palaa ennalleen

>


08.06.2005

 

 

 


se sattuu, usko jo
anna olla, mee pois.

eikö kuulu,
mä ku ihan luulin.

sä satutat, en haluu sun
läheisyyttäs.

sillä ero satuttaa,
tiedät mä
muutan pois... >


08.06.2005



linnut laulaa ja taivaalla paistaa
aurinko.
lehdet ne vihertää ja ruoho
myöskin.

tämä käy jo työstäkin on näitä runoja jo miljoona täällä
ja muualla maailmassa.

niin olen kohta minäkin kaukana kotoa
se hirvittää ja kauhistustaa
niin kamalasti etten tiedä pääseekö
kohta itku.

olen kuin olisi jalassa aivan liian iso tikku
ja itse olen kaunis pikku.

niin kaunis on hiljaisuus
>


08.06.2005

 

karvan varassa

uudesti syntyny
katsoo kuuta
meittii jotain aivan muuta

ei auta huuto
ootkuin latvasta laho puusto
liian vähän liian
harvassa

elämme koko ajan yhden ainoon
karvan varassa

>
05.06.2005

 

pelkoo

pimeää on niin pimeää
tuskaa vain tuskaa
sydän pelkää koko ajan
pelkää vihaa on maailmassa

>


04.06.2005

 

 

Huomasin näiden olevan vieläkin vanhempia. Siis tuotoksia vuodelta 2005. sama juttu näissäkin jos tahdotte käyttää copy Dumle niin kaikki ok. :)